Τετάρτη 20 Αυγούστου 2008
ΠΟΤΕ ΑΡΧΙΣΑΝ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
Η ΑΜΠΧΑΖΙΑ ΖΗΤΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΣΙΑ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΘΑΝΑΤΙΚΗ ΠΟΙΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΕΡΑΣΤΕΣ
<< ΕΙΣΑΙ ... ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑΞΙΔΕΥΣΕΙΣ >>
.Στις έντονες διαμαρτυρίες της νεαρής , ο αγενέστατος αστυνομικός απάντησε ως εξής : << Εσύ είσαι... καλαμαρού ,δεν δικαιούσαι να ταξιδεύσεις στην Ελλάδα με κυπριακή ταυτότητα >> .Προσέξτε ύφος και ήθος ανθρώπου που τοποθετήθηκε στην πύλη εξόδου ενός ευρωπα'ι'κού κράτους !! . Είναι φανερό ότι γιά τον κομμουνιστή αστυνομικό οτιδήποτε έχει να κάνει με τον Ελληνισμό αποτελεί κόκκινο πανί γιά τον ίδιο.
Τελικά η κοπέλλα δεν μπόρεσε να ταξιδεύσει στην μητέρα Ελλάδα , έχασε την πτήση της και τις προγραμματισμένες διακοπές της , διότι έχει την Ελληνική ιθαγένεια και έπεσε πάνω στον κομμουνοτραφή αστυνομικό .Το περιστατικό αυτό είναι ενδεικτικό του ανθελληνικού κλίματος που επικρατεί στην Κύπρο του Χριστόφια όπου οι αστυνομικοί και στρατιωτικοί που πρόσκεινται στο ΑΚΕΛ , προωθούνται σε θέσεις κλειδιά έτσι ώστε η κυβέρνηση να ελέγχει πλήρως την Αστυνομία και την Εθνική Φρουρά.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΩΣ
Πιθανή η αναβολή του φετινού ISD Memorial Festival
Πιθανή είναι η αναβολή του φετινού festival προς τιμήν του Ian Stuart Donaldson, frontman της θρυλικής μπάντας των Skrewdriver, ύστερα από σχετικές κινήσεις των Γερμανών συναγωνιστών, καθώς η ίδια ημερομηνία που θα γινόταν το festival συμπίπτει με τη μεγάλη συγκέντρωση των Εθνικιστών στο Dortmund της Γερμανίας, με κεντρικό σύνθημα "Ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τους πολέμους της επιθετικότητας". Στο παρακάτω site θα βρείτε πληροφορίες για το θέμα αυτό που θεωρείται από τα πιο σημαντικά, "Antikriegstag 2008". Οι διοργανωτές καλούν ανοικτά σε μποϋκοτάρισμα της συναυλίας, καθώς η παρουσία των συναγωνιστών στην πορεία είναι πολύ σημαντική.
Επιπλέον και το site http://www.isd28.com/ ανακοίνωσε σχετικά: "The overlap of the ISD Memorials and the anti-war day demonstration in Dortmund were not intended, but for organizational reasons were not differently possible. We would not like to hold anybody from it to a demonstration to go. It is also possible in unseen eyes to visit both meetings."
Αντιμετωπίζουν την λαθρομετανάστευση με… «Κέντρα Φιλοξενίας»
Ενημερωθήκαμε από τον Τύπο, ότι τον μήνα Οκτώβριο και υπό την προεδρία της Γαλλίας, η Ε.Ε. θα προωθήσει το «Σύμφωνο για την Μετανάστευση». Στην συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, ο Π. Παυλόπουλος προανήγγειλε την δημιουργία νέων Κέντρων Φιλοξενίας σε συνεργασία με την ΕΕ, προκειμένου, όπως επισήμανε, να μην υπάρξουν τα φαινόμενα που υπήρξαν στο παρελθόν, δεδομένου -όπως είπε - ότι η Ελλάδα οφείλει, κατά την παράδοση, τον πολιτισμό της και την δημοκρατία της, να συμπεριφερθεί σε όλους σύμφωνα με τις ανθρώπινες αξίες.
Κάπως έτσι λοιπόν πέρασε η εντύπωση στα ΜΜΕ, ότι η Ελλάδα και η Ε.Ε. σκοπεύει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα… Καμία αναφορά στα «φθηνά εργατικά χέρια» που θέλουν οι πλουτοκράτες, κανένα μέτρο βελτίωσης της φύλαξης των συνόρων… ΤΙΠΟΤΕ. Η λύση της Ε.Ε. είναι περισσότερα «Κέντρα Φιλοξενίας» και με αφετηρία τις ανθρώπινες αξίες που ισχυρίζονται ότι υπερασπίζονται με αυτόν τον τρόπο τα σωφρονιστικά ιδρύματα της χώρας θα συνεχίσουν να… φιλοξενούν χιλιάδες λαθρομεταναστών με ότι αυτό συνεπάγεται. Στην πραγματικότητα τα χειρότερα έπονται και ακόμα οι πλέον «ακραίες» και «φασιστικές» προβλέψεις των αρχών της δεκαετίας του ‘90 δεν μπόρεσαν να προβλέψουν το μέγεθος του προβλήματος λίγα χρόνια μετά… Αν η Ευρώπη δεν ακολουθήσει άμεσα μία αυστηρή γραμμή καταπολέμησης της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης, ας μην περιμένουν οι Ευρωπαίοι και πολύ περισσότερο οι Έλληνες καμία κοινωνική ειρήνη, δικαιοσύνη ή λύση στο Ασφαλιστικό στον ορίζοντα.
ΕΙΔΑΝ "ΧΑΣΤΟΥΚΙ" ΤΟΥ ΟΗΕ...
Αφού κοντεύουν να μας τρελλάνουν τα παπαγαλάκια του συστήματος κι αφού ο Αντένα του Κυριακού είδε μέχρι και... "χαστούκι" του ΟΗΕ στον Γκρουέφσκι, αποφασίσαμε να "ΣΥΛΛΑΒΙΣΟΥΜΕ" τα επίμαχα σημεία της απαντητικής επιστολής του Γ.Γ. του ΟΗΕ στον ΓΕΝΙΤΣΑΡΟ από την Φλώρινα. Λέει λοιπόν ο Μούν..
.Έχω συνείδηση του ότι υπάρχουν κι άλλα ζητήματα, (Έχω συνείδηση δηλαδή πως υπάρχει "μακεδονικό έθνος", "μακεδονική" μειονότητα στην Ελλάδα και μακεδονική εκκλησία όπως μου λέτε στην επιστολή σας) τα οποία θεωρείτε ότι πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ Σκοπίων και Αθήνας (Αλίμονο... τη θέση του Ανάν έχει πάρει ο άνθρωπος). Ελπίζω ότι με την επίλυση του ζητήματος της ονομασίας, (αφού δηλαδή η Ελλάδα υποχωρήσει και παραχωρήσει προς χρήση τον όρο Μακεδονία) θα ανοίξει ο δρόμος για καλύτερες σχέσεις, (νέες δηλαδή συνομιλίες με νέα θέματα στην ατζέντα) οι οποίες θα συμβάλουν στη διευθέτηση αυτών των ζητημάτων, καθώς και στην ενδεχόμενη επίλυσή τους (εις βάρος βέβαια της Ελλάδας και των συμφερόντων της)
Όποιος κατορθώνει και διαβάζει τελείως διαφορετικά τα παραπάνω μόνο ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΣ μπορεί να είναι... Εξ' άλλου ο Γ.Γ. του ΟΗΕ, δεν φαίνεται να θέλει να κρύψει τον ενθουσιασμό του και αποχαιρετά τον Γκρουέσκι αναζητώντας κι άλλες επιστολές και θέσεις του εις βάρος της Πατρίδας μας ασφαλώς...
«Χαιρετίζω την πρόθεσή σας να με ενημερώσετε για τις θέσεις της χώρας σας σχετικά με διάφορα ζητήματα και εκτιμώ τη συμβολή σας στην ανάπτυξη σχέσεων καλής γειτονίας στην περιοχή των Βαλκανίων. Η Γραμματεία των Ηνωμένων Εθνών θα συνεχίσει να εργάζεται μαζί με εσάς και μέλη της κυβέρνησής σας για ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος».
Η αντίδραση της Ελληνικής Πολιτικής σκηνής είναι να παρουσιάζει ως νίκη την απάντηση του Μούν, ενώ απίστευτο θράσσος επιδεικνύει και η Χαριλάου Τρικούπη αφού το Μακεδονοκτόνο ΠΑΣΟΚ τόλμησε να βγάλει ανακοίνωση για το θέμα το οποίο επιχηρεί να εκμεταλευτεί πολιτικά. Τα γνωστά πολιτικά τσογλάνια -Δεξιά κι Αριστερά- έχουν πιάσει ήδη δουλειά και προπαγανδίζουν τις βρωμιές τους στην Κοινωνιά και στο Ιντερνέτ... Αντιδράστε τώρα....
ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Νο 2
Στην νέα ψυχροπολεμική περίοδο που διανύουμε οι δύο αντίπαλοι, Ρώσοι και Αμερικανοί, επιστρατεύουν την δύναμη της εικόνας για να δείξουν τις ικανότητές τους. Στο βίντεο μία ρώσικη άσκηση με τα «περίεργα» άρματα μάχης Τουγκούσκα πραγματικά κόβει την ανάσα.
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΣΤΗ ΒΑΪΚΑΛΗ
Φίλιππος ΙΙ : Ο μεγαλύτερος βασιλιάς της Ευρώπης
Αριστος διπλωμάτης
Στο βιβλίο αυτό, το οποίο είναι εν μέρει βιογραφία και εν μέρει Ιστορία, αναδεικνύονται όλες σχεδόν οι πτυχές της προσωπικότητας και του χαρακτήρα του Φιλίππου, με όσα τουλάχιστον στοιχεία προσφέρουν οι αρχαίες πηγές και η νεότερη έρευνα, ιδιαίτερα αυτή που αναπτύχθηκε μετά τις ιστορικές ανασκαφές και ανακαλύψεις του αείμνηστου Μανόλη Ανδρόνικου στη Βεργίνα. Αξιοποιώντας μεγάλο μέρος των διαθέσιμων στοιχείων ο συγγραφέας δεν αρκείται στο να περιγράψει το έργο που επιτέλεσε ο Φίλιππος, αλλά το αναδεικνύει επισημαίνοντας κάποιες πτυχές του που κατά το παρελθόν δεν είχε τονιστεί η σημασία τους, όπως λ.χ. το ότι μετέτρεψε τους νομάδες κατοίκους του βασιλείου του σε αγρότες ή το ότι αναπτύχθηκε στην εποχή του ένα ανθηρό σύστημα από βιοτεχνίες όπου κυρίαρχη θέση είχε η υφαντουργία· ή ακόμη το ότι δημιούργησε ένα ισχυρό και αξιόπιστο σύστημα κεντρικής διοίκησης, καρδιά του οποίου ήταν η μακεδονική πρωτεύουσα. Ο Φίλιππος υπήρξε επιπλέον άριστος στη διπλωματία, στους πολιτικούς και στους στρατιωτικούς ελιγμούς, γι' αυτό και διέθετε την ικανότητα στις κρίσιμες στιγμές να ξεγελά φίλους και αντιπάλους.
Εχουν ειπωθεί πολλά για τη σκοτεινή πλευρά του χαρακτήρα του και πολλές εικασίες διατυπώνονται ακόμη και σήμερα για το πώς σχεδιάστηκε η δολοφονία του και ποιοι ήταν οι ηθικοί αυτουργοί. Την πραγματική ιστορία επί του προκειμένου ίσως να μην τη μάθουμε ποτέ, λέει ο Γουόρθινγκτον. Υπάρχουν υπόνοιες ότι τόσο η σύζυγος του Φιλίππου Ολυμπιάς όσο και ο γιος του Αλέξανδρος είχαν κάποια ανάμειξη στη δολοφονία του. Οι υπόνοιες αυτές οφείλονται στο γεγονός ότι κατά πάσα πιθανότητα ο Φίλιππος είχε αποφασίσει να μην πάρει μαζί του τον Αλέξανδρο όταν θα εξεστράτευε στην Ασία. Αλλά η απόφαση εκείνη δεν ήταν προϊόν κάποιας λανθασμένης εκτίμησης του Φιλίππου για τον Αλέξανδρο. Απλώς ήθελε να έχει τα νώτα του καλυμμένα όταν θα βρισκόταν σε τόσο μεγάλη απόσταση από τη Μακεδονία.
Ισχυρή οικονομία
Ανάμεσα στα πολλά ερωτήματα στα οποία επιχειρεί να απαντήσει ο συγγραφέας δύο είναι τα πιο κρίσιμα, αφού σχετίζονται με την πορεία των γεγονότων μετά τον θάνατο του Φιλίππου: Πρώτον, γιατί ο Φίλιππος σχεδίασε να εισβάλει στην Ασία; Δεύτερον, πόσο μακριά σκόπευε να πάει;
Στο πρώτο ερώτημα ο Γουόρθινγκτον απορρίπτει την άποψη ότι ήθελε να νικήσει τον Μεγάλο Βασιλέα και να προσθέσει το περσικό βασίλειο στο δικό του, που θα τον βοηθούσε να θεοποιηθεί εν ζωή. Το πιθανότερο, λέει, ήταν ότι ο Φίλιππος θα έπρεπε αφενός να αντιμετωπίσει την επιθετικότητα των Περσών και αφετέρου να ανταποκριθεί στην ανάγκη να αποκτήσει πλούτο για να αυξήσει τα δημόσια έσοδα. Η οικονομική δύναμη της Μακεδονίας εκείνης της εποχής ήταν αξιοζήλευτη και το νόμισμά της το ισχυρότερο στην Ευρώπη. Ο Φίλιππος είχε αξιοποιήσει όλο τον φυσικό πλούτο (τον ορυκτό κυρίως μέσω των μεταλλείων) με τα τεχνικά μέσα που του επέτρεπαν οι τεχνικές δυνατότητες του καιρού του. Μόνο τα ετήσια έσοδα από τα ορυχεία στους Φιλίππους, λ.χ., ξεπερνούσαν τα 1.000 τάλαντα, ενώ το ετήσιο εισόδημα των Αθηναίων ήταν στα μέσα της δεκαετίας του 350 π.Χ. περίπου στα 400 τάλαντα. Ο Φίλιππος ξόδευε τεράστια ποσά - οι ιστορικοί τον κατηγορούν για σπάταλο - προκειμένου κυρίως να ενισχύσει και να εξοπλίσει τον στρατό του και να τον προετοιμάσει για τη μεγάλη εκστρατεία στην Ασία. Στα τελευταία χρόνια της βασιλείας του όμως τα έσοδα από τα ορυχεία του Παγγαίου είχαν αρχίσει να μειώνονται (το μετάλλευμα προς εξόρυξη ολοένα λιγόστευε). Του χρειάζονταν επομένως έσοδα. Και αφού ο πλούτος της Περσίας ήταν αμύθητος, δεν έμενε παρά να κάνει ό,τι μπορούσε προκειμένου να περιέλθει στην κατοχή του.
Και εδώ ερχόμαστε στο δεύτερο ερώτημα, το πόσο μακριά ήθελε να πάει. Ο συγγραφέας προκρίνει την εκδοχή (τη δεύτερη εναλλακτική λύση του Ισοκράτη) ότι ο μακεδόνας ηγεμών σκόπευε να κατακτήσει μόνο τη Μικρά Ασία. Πρώτα θα απελευθέρωνε τις ελληνικές πόλεις που ήταν υποτελείς στον Μεγάλο Βασιλέα των Περσών και κατόπιν στα εδάφη που θα κατακτούσε θα ανέπτυσσε μια σειρά αγροτικών αποικιών από χωρικούς οι οποίοι θα προέρχονταν από την ηπειρωτική Ελλάδα.
Ο Φίλιππος ήταν πολύγαμος. Παντρεύτηκε επτά γυναίκες και καμία από αυτές δεν τη χώρισε. Οι γάμοι του όλοι ήταν σε μεγάλο βαθμό γάμοι σκοπιμότητας, καθώς οι περισσότερες σύζυγοί του προέρχονταν είτε από περιοχές που σύντομα τις προσαρτούσε στο βασίλειό του είτε από άλλες όπου υπήρχαν προβλήματα κοινωνικής συνοχής. Καμία από τις συζύγους του δεν τη χώρισε και σε αντίθεση με τον Δαρείο, λ.χ., ο οποίος είχε 360 παλλακίδες, ο Φίλιππος χρησιμοποιούσε τους γάμους του, εκτός από τον τελευταίο, για πολιτικούς και στρατιωτικούς σκοπούς (κατά πόλεμον).
«Οι Μακεδόνες ήταν Ελληνες»
Ενα βιβλίο για τον επιφανή αυτόν βασιλιά της Μακεδονίας σήμερα δεν θα μπορούσε, δεδομένων των πολιτικών συνθηκών, να μην ασχοληθεί με το λεγόμενο «μακεδονικό» πρόβλημα. Χωρίς να αναφερθεί ευθέως στις πολιτικές επιπτώσεις που έχουν δημιουργηθεί μετά την αποχώρηση της πΓΔΜ από την πρώην Γιουγκοσλαβία και τη διαμάχη περί το όνομα αυτής της χώρας, ο Γουόρθινγκτον στο δεύτερο παράρτημα του βιβλίου του αφιερώνει μερικές σελίδες για να πει τα αυτονόητα για εμάς - αλλά συγκεχυμένα δυστυχώς για τον μέσο πολίτη των δυτικών χωρών, όπως αντίστοιχα και για πολλούς επιστήμονες - ιστορικά και πολιτισμικά δεδομένα που διαψεύδουν κατά κραυγαλέο τρόπο τις αλυτρωτικές θεωρίες οι οποίες αναπτύχθηκαν στη γειτονική χώρα και μεταφέρθηκαν στα διεθνή fora ως θέματα προς συζήτηση. «Υπάρχουν αρκετά στοιχεία και μια ορθολογική θεωρία που δείχνει ότι οι Μακεδόνες ήταν Ελληνες» είναι η καταληκτική πρόταση του Γουόρθινγκτον στο παράρτημα αυτό.
Για ποια στοιχεία ωστόσο πρόκειται;
Ο συγγραφέας αναφέρεται πιο μπροστά σε αυτά:Οι Μακεδόνες δεν μιλούσαν καμία γλώσσα που χάθηκε ή υποκαταστάθηκε από την ελληνική, διότι αλλιώς πώς ο βασιλιάς Αρχέλαος θα καλούσε στην αυλή του τον Ευριπίδη και τον Σωκράτη από την Αθήνα αν οι υπήκοοί του δεν τον καταλάβαιναν; Τονίζει επιπλέον ότι ο Ευριπίδης έγραψε τουλάχιστον δύο έργα του στην Πέλλα και ότι εκεί πέθανε. Του δόθηκε μάλιστα η μακεδονική υπηκοότητα γιατί οι Μακεδόνες αρνήθηκαν να παραδώσουν τη σορό του στους Αθηναίους. Ο Ευριπίδης τάφηκε στη Μακεδονία.
Οι Ελληνες αποκαλούσαν τους μη Ελληνες βαρβάρους, αλλά το ίδιο έκαναν και οι Μακεδόνες. Απλούστατα, διότι και οι Μακεδόνες μιλούσαν ελληνικά. Το αν η γλώσσα τους ήταν κάποια διάλεκτος (κοντά στην αιολική, υποστηρίζει ο Γουόρθινγκτον) αυτό δεν αποτελεί ιδιαιτερότητα. Και άλλες ελληνικές διάλεκτοι ομιλούνταν νοτίως του Ολύμπου.
Οι Μακεδόνες είχαν την ίδια θρησκεία με τους άλλους Ελληνες και τα θέατρά τους, όπως αποδεικνύεται από τα όσα διασώθηκαν ή έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, ήταν ίδια με της υπόλοιπης Ελλάδας. Και όλοι οι μακεδόνες βασιλείς συμβουλεύονταν συχνά το Μαντείο των Δελφών.
ΟΡΙΣΤΕ ΤΙ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΟΙ ΑΧΡΗΣΤΟΙ...
"ΣΤΟΧΟΣ"