Η χθεσινή ανακοίνωση του Π.Γ της Κ.Ε του ΚΚΕ σχετικά με το θέμα «Γερμανός» είναι γεμάτη ύβρεις εναντίον του ΛΑ.Ο.Σ. και όλων των Κομμάτων γενικώς, αλλά και με διαστρεβλώσεις και ανακρίβειες. Επί της ουσίας όμως των πραγμάτων δεν απαντά στα εξής αμείλικτα ερωτήματα:
· Ήταν, ναι η όχι, ο Π. Γερμανός, μέλος της Κομματικής Οργάνωσης Βάσης Εξαρχείων, υπαγόμενης στην ΚΟΑ, την περίοδο μετά το 1992, τουλάχιστον;
· Αναπτύχθηκαν, ναι η όχι, οι Κομματικές Επιχειρήσεις και η «Γερμανός» ιδιαίτερα την περίοδο μετά την πτώση του «υπαρκτού» στην Ανατ. Ευρώπη, όταν οι εκεί νέες Κρατικές αρχές επιχειρούσαν να διαπιστώσουν τα περί ροών κονδυλίων σε Κόμματα άλλων χωρών, ζητώντας, όπως στην περίπτωση του Εισαγγελέα Μόσχας, και δικαστική συνδρομή;
· Είναι η όχι, αντίθετο με την συνολικότερη ιδεολογία του ΚΚΕ, η βάσει του άρθρου 45 άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα; Έχουν ελεγχθεί κατά νόμο οι επιχειρήσεις του; Τηρείται εκεί αυστηρά η εργατική νομοθεσία;
· Έλαβε τελικά, ναι η όχι, χρήματα από Κράτη εκτός Ελλάδας, πότε, με ποιούς όρους και με ποιες δεσμεύσεις; Δεν θα έπρεπε να γνωρίζει ο Ελληνικός Λαός τις δεσμεύσεις αυτές πριν ψηφίζει η αποφασίζει;
Ο ΛΑ.Ο.Σ δεν έχει ιδιαίτερη διάθεση αντιπαράθεσης με το Κ.Κ.Ε. , με το οποίο άλλωστε συμπέσαμε στο παρελθόν σε ορισμένα κοινωνικά και εθνικά θέματα. Επί του προκειμένου όμως το ΚΚΕ δεν είναι κράτος εν κράτει. Δεν μπορεί με επίκληση και μόνον του δικού του Καταστατικού να δρα και να λειτουργεί ανεξέλεγκτα.
Το Κοινοβουλευτικό μας πολίτευμα έχει τους κανόνες του.Οι ύβρεις, οι προκλήσεις και η παρελθοντολογία του ΚΚΕ δεν είναι επαρκή επιχειρήματα.
Εμείς προτείνουμε αυτό που άλλοι αποφεύγουν: Την σύγκληση του Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών για να δούμε όλοι μαζί πως θα διαχειριστούμε τα οικονομικά των κομμάτων.Χωρίς ανόητες κραυγές και αντεγκλήσεις.Όποιος έχει το θάρρος ας ανταποκριθεί θετικά στην πρότασή μας.
Παρασκευή 18 Ιουλίου 2008
ΣΗΜΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ
Η μνήμη ενός Αγίου αποτελεί σημαντικό γεγονός για την Εκκλησία και ιδιαίτερα για την Ενορία, η οποία πανηγυρίζει και δέχεται την τιμή από τον Άγιο, στο όνομα του οποίου εγκαινιάσθηκε ο Ιερός Ναός της, αλλά και αφορμή χαράς, και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της. Όπως είναι γνωστόν, ως ημέρα εορτής των αγίων επελέγη από την Εκκλησία η ημέρα της εξόδου τους από τον μάταιο αυτόν κόσμο, επειδή είναι η ημέρα κατά την οποία «γεννώνται» στην αιώνια θεία ζωή, την οποίαν άλλωστε βιώνουν από το ενταύθα. Αυτό δείχνει ότι οι Άγιοι, όπως όλοι οι άνθρωποι, εξακολουθούν να ζουν και μετά την έξοδο της ψυχής τους από το σώμα και αυτό αποδεικνύεται από τα άφθαρτα λείψανά τους, τα οποία ευωδιάζουν και θαυματουργούν. Σε όλη την επίγεια ζωή τους αγωνίσθηκαν να αποκτήσουν υπαρξιακή κοινωνία με τον Άγιο Τριαδικό Θεό και γι’ αυτό νικούν τον διάβολο και διαλύουν τις «μηχανές του» με την δύναμη της Χάριτος του Θεού που ενοικεί μέσα τους. Η αγία Μαρίνα σε κάποιες αγιογραφίες εικονίζεται να κρατά τον διάβολο από τα κέρατα, να τον εμπαίζη και να τον καταισχύνη. Αυτό φανερώνει ότι ο διάβολος είναι ανίσχυρος, αφού μπορούν με την δύναμη του Χριστού να τον νικήσουν και να τον εξευτελίσουν άνθρωποι φαινομενικά αδύναμοι, καθώς και μικρά παιδιά.
Η αγία Μαρίνα γεννήθηκε στην Αντιόχεια της Πισιδίας στα χρόνια του αυτοκράτορα Κλαυδίου του Β (270 μ. Χ.). Η μητέρα της πέθανε λίγες μέρες μετά την γέννησή της και ο πατέρας της, που ήταν ιερέας των ειδώλων, ανέθεσε την ανατροφή της σε μία εξαιρετική γυναίκα χωρίς, βέβαια, να γνωρίζη ότι ήταν Χριστιανή. Έτσι η αγία Μαρίνα διδάχθηκε την αλήθεια του Ευαγγελίου από τα μικρά της χρόνια, και σε ηλικία δεκαπέντε ετών απεκάλυψε στον πατέρα της ότι είναι Χριστιανή. Εκείνος στην αρχή δοκίμασε έκπληξη και στην συνέχεια θυμό και αγανάκτηση και έπαψε να την θεωρή παιδί του. Ο έπαρχος Ολύμβριος δεν άργησε να πληροφορηθή το γεγονός και διέταξε να την συλλάβουν. Όταν όμως την είδε, θαμπώθηκε από την ομορφιά της και της ζήτησε να γίνη σύζυγός του, αφού πρώτα αρνηθή τον Χριστό. Εκείνη αντέδρασε έντονα και σε κάθε προσπάθειά του να την πείση να αποκηρύξη την πίστη της και να λατρεύση τα είδωλα, απαντούσε θαρραλέα «είμαι Χριστιανή». Τότε διέταξε και την βασάνισαν σκληρά. Της καταξέσχισαν σάρκες με ραβδιά, την κρέμμασαν και την φυλάκισαν και επειδή εξακολουθούσε να παραμένη σταθερή στην πίστη της την έκαψαν με αναμμένες λαμπάδες. Οι πληγές της όμως γιατρεύθηκαν αμέσως, με αποτέλεσμα πολλοί από τους παρευρισκομένους που είδαν το θαύμα να πιστεύσουν στον Χριστό. Τότε ο έπαρχος, τυφλωμένος από το μίσος, διέταξε να την αποκεφαλίσουν και με αυτόν τον τρόπο ετελειώθη και έλαβε τον στέφανο του μαρτυρίου.
Ο βίος και η πολιτεία της αγίας Μαρίνας μας δίνουν την αφορμή να τονίσουμε τα ακόλουθα.
Τα δημιουργήματα του Θεού είναι όλα «καλά λίαν». Το κακό που υπάρχει στον κόσμο δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά αποτέλεσμα της αμαρτίας, της παρακοής του ανθρώπου στο θέλημα του Θεού και της αποστασίας του εκ της αιωνίου θείας ζωής.
Οι δαίμονες ήσαν φωτεινοί άγγελοι (το αγγελικό τάγμα του Εωσφόρου), αλλά εξέπεσαν από την Χάρη του Θεού και σκοτίσθηκαν εξ αιτίας της υπερηφανίας τους. Προσπαθούν δε με διάφορους τρόπους και ποικίλα τεχνάσμα να παρασύρουν και τους ανθρώπους μακριά από τον Θεό. Δεν μπορούν όμως να βλάψουν κανέναν, εάν φυσικά δεν παραδοθή σε αυτούς με την θέλησή του, ούτε να αποκτήσουν εξουσία επάνω σε εκείνον ο οποίος αγωνίζεται να ζη σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Βεβαίως, ο Θεός παραχωρεί κατά καιρούς στον διάβολο την εξουσία να πειράζη τους πιστούς, γιατί έτσι δοκιμάζεται η ελευθερία τους, δυναμώνει η πίστη τους, ισχυροποείται η θέλησή τους και επιδίδονται με μεγαλύτερο ζήλο στον πνευματικό αγώνα. Αλλά και μαθαίνουν να προσεύχονται, επειδή στους πειρασμούς ο άνθρωπος συνηθίζει να καταφεύγη στον Θεό, την Παναγία και τους Αγίους και να ζητά την δύναμή τους και την προστασία τους. Δηλαδή ο διάβολος, άθελά του, γίνεται διδάσκαλος προσευχής.
Στις μέρες μας, δυστυχώς, παρατηρείται το λυπηρό φαινόμενο της ενασχόλησης νέων ανθρώπων, ακόμη και παιδιών, με την σατανολατρεία και όλα όσα σχετίζονται με αυτήν, με την μουσική που εξυμνεί τον διάβολο η μεταμφιέζονται σε δαίμονες κ.λ.π. Αλλά και αρκετοί πιστοί, καθώς και Κληρικοί, προτιμούν, όπως αποδεικνύεται από τον γραπτό και τον προφορικό τους λόγο, να ασχολούνται περισσότερο με τον διάβολο και τον αντίχριστο, παρά με τον Χριστό, με αποτέλεσμα να δημιουργήται σύγχυση μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και φόβος στα παιδιά και στους ασθενεστέρους στην πίστη.
Το κήρυγμα της Εκκλησίας πρέπει να είναι θετικό, Χριστοκεντρικό, που σημαίνει ότι θα πρέπη να προβάλλη το πρόσωπο του Χριστού, να τονίζη το τι είναι ο Χριστός, αλλά και το πως μπορεί κανείς να αποκτήση υπαρξιακή κοινωνία μαζί Του. Ότι, δηλαδή, δεν είναι απλώς ένας καλός άνθρωπος, η ένας διδάσκαλος η ένας κοινωνικός επαναστάτης, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, αλλά ότι είναι ο Θεάνθρωπος Κύριος, το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, που ενώ είναι τέλειος Θεός, σαρκώθηκε και έγινε και τέλειος άνθρωπος, για να καταργήση τα έργα του διαβόλου και να λυτρώση τον άνθρωπο από την τυραννία της αμαρτίας, του διαβόλου και του θανάτου. Η κοινωνία με τον Χριστό κατορθώνεται μέσα στην Εκκλησία με την υπακοή, την μυστηριακή ζωή και την άσκηση.
Η υπερηφάνια απομακρύνει τον άνθρωπο από την Εκκλησία και την αληθινή λατρεία του Θεού και τον σπρώχνει στο να λατρεύη συνειδητά η ασυνείδητα τον διάβολο. Αντίθετα, δια της ταπεινώσεως επιτυγχάνεται «η κατά των δαιμόνων νίκη» και η σωτηρία.
Η αγία Μαρίνα γεννήθηκε στην Αντιόχεια της Πισιδίας στα χρόνια του αυτοκράτορα Κλαυδίου του Β (270 μ. Χ.). Η μητέρα της πέθανε λίγες μέρες μετά την γέννησή της και ο πατέρας της, που ήταν ιερέας των ειδώλων, ανέθεσε την ανατροφή της σε μία εξαιρετική γυναίκα χωρίς, βέβαια, να γνωρίζη ότι ήταν Χριστιανή. Έτσι η αγία Μαρίνα διδάχθηκε την αλήθεια του Ευαγγελίου από τα μικρά της χρόνια, και σε ηλικία δεκαπέντε ετών απεκάλυψε στον πατέρα της ότι είναι Χριστιανή. Εκείνος στην αρχή δοκίμασε έκπληξη και στην συνέχεια θυμό και αγανάκτηση και έπαψε να την θεωρή παιδί του. Ο έπαρχος Ολύμβριος δεν άργησε να πληροφορηθή το γεγονός και διέταξε να την συλλάβουν. Όταν όμως την είδε, θαμπώθηκε από την ομορφιά της και της ζήτησε να γίνη σύζυγός του, αφού πρώτα αρνηθή τον Χριστό. Εκείνη αντέδρασε έντονα και σε κάθε προσπάθειά του να την πείση να αποκηρύξη την πίστη της και να λατρεύση τα είδωλα, απαντούσε θαρραλέα «είμαι Χριστιανή». Τότε διέταξε και την βασάνισαν σκληρά. Της καταξέσχισαν σάρκες με ραβδιά, την κρέμμασαν και την φυλάκισαν και επειδή εξακολουθούσε να παραμένη σταθερή στην πίστη της την έκαψαν με αναμμένες λαμπάδες. Οι πληγές της όμως γιατρεύθηκαν αμέσως, με αποτέλεσμα πολλοί από τους παρευρισκομένους που είδαν το θαύμα να πιστεύσουν στον Χριστό. Τότε ο έπαρχος, τυφλωμένος από το μίσος, διέταξε να την αποκεφαλίσουν και με αυτόν τον τρόπο ετελειώθη και έλαβε τον στέφανο του μαρτυρίου.
Ο βίος και η πολιτεία της αγίας Μαρίνας μας δίνουν την αφορμή να τονίσουμε τα ακόλουθα.
Τα δημιουργήματα του Θεού είναι όλα «καλά λίαν». Το κακό που υπάρχει στον κόσμο δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά αποτέλεσμα της αμαρτίας, της παρακοής του ανθρώπου στο θέλημα του Θεού και της αποστασίας του εκ της αιωνίου θείας ζωής.
Οι δαίμονες ήσαν φωτεινοί άγγελοι (το αγγελικό τάγμα του Εωσφόρου), αλλά εξέπεσαν από την Χάρη του Θεού και σκοτίσθηκαν εξ αιτίας της υπερηφανίας τους. Προσπαθούν δε με διάφορους τρόπους και ποικίλα τεχνάσμα να παρασύρουν και τους ανθρώπους μακριά από τον Θεό. Δεν μπορούν όμως να βλάψουν κανέναν, εάν φυσικά δεν παραδοθή σε αυτούς με την θέλησή του, ούτε να αποκτήσουν εξουσία επάνω σε εκείνον ο οποίος αγωνίζεται να ζη σύμφωνα με το θέλημα του Θεού. Βεβαίως, ο Θεός παραχωρεί κατά καιρούς στον διάβολο την εξουσία να πειράζη τους πιστούς, γιατί έτσι δοκιμάζεται η ελευθερία τους, δυναμώνει η πίστη τους, ισχυροποείται η θέλησή τους και επιδίδονται με μεγαλύτερο ζήλο στον πνευματικό αγώνα. Αλλά και μαθαίνουν να προσεύχονται, επειδή στους πειρασμούς ο άνθρωπος συνηθίζει να καταφεύγη στον Θεό, την Παναγία και τους Αγίους και να ζητά την δύναμή τους και την προστασία τους. Δηλαδή ο διάβολος, άθελά του, γίνεται διδάσκαλος προσευχής.
Στις μέρες μας, δυστυχώς, παρατηρείται το λυπηρό φαινόμενο της ενασχόλησης νέων ανθρώπων, ακόμη και παιδιών, με την σατανολατρεία και όλα όσα σχετίζονται με αυτήν, με την μουσική που εξυμνεί τον διάβολο η μεταμφιέζονται σε δαίμονες κ.λ.π. Αλλά και αρκετοί πιστοί, καθώς και Κληρικοί, προτιμούν, όπως αποδεικνύεται από τον γραπτό και τον προφορικό τους λόγο, να ασχολούνται περισσότερο με τον διάβολο και τον αντίχριστο, παρά με τον Χριστό, με αποτέλεσμα να δημιουργήται σύγχυση μεταξύ των ανθρώπων, αλλά και φόβος στα παιδιά και στους ασθενεστέρους στην πίστη.
Το κήρυγμα της Εκκλησίας πρέπει να είναι θετικό, Χριστοκεντρικό, που σημαίνει ότι θα πρέπη να προβάλλη το πρόσωπο του Χριστού, να τονίζη το τι είναι ο Χριστός, αλλά και το πως μπορεί κανείς να αποκτήση υπαρξιακή κοινωνία μαζί Του. Ότι, δηλαδή, δεν είναι απλώς ένας καλός άνθρωπος, η ένας διδάσκαλος η ένας κοινωνικός επαναστάτης, όπως ισχυρίζονται κάποιοι, αλλά ότι είναι ο Θεάνθρωπος Κύριος, το Δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, που ενώ είναι τέλειος Θεός, σαρκώθηκε και έγινε και τέλειος άνθρωπος, για να καταργήση τα έργα του διαβόλου και να λυτρώση τον άνθρωπο από την τυραννία της αμαρτίας, του διαβόλου και του θανάτου. Η κοινωνία με τον Χριστό κατορθώνεται μέσα στην Εκκλησία με την υπακοή, την μυστηριακή ζωή και την άσκηση.
Η υπερηφάνια απομακρύνει τον άνθρωπο από την Εκκλησία και την αληθινή λατρεία του Θεού και τον σπρώχνει στο να λατρεύη συνειδητά η ασυνείδητα τον διάβολο. Αντίθετα, δια της ταπεινώσεως επιτυγχάνεται «η κατά των δαιμόνων νίκη» και η σωτηρία.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΟ ΜΟΣΧΑΣ ΑΛΕΞΙΟΥ ΜΕ ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
Σήμερα για την Ρωσία είναι η ημέρα της εορτής του Αγίου και Θαυματουργού Φιλίππου Μητροπολίτη Μόσχας και πάσης Ρωσίας, του οποίου τα ιερά λείψανα επεστράφησαν πριν λίγες μέρες στην εκκλησία της Ρωσίας
από τον Ρώσο Πρόεδρο Ντιμίτρι Μεντβέντεφ.
Έτσι με αφορμή την εορτή του Αγίου Φιλίππου ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και Νέας Ιουστινιανής κ. Χρυσόστομος Β΄, αλλά και λοιποί Αρχιερείς τέλεσαν Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο.
Από το Πατριαρχείο Μόσχας στην Θεία Λειτουργία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Σμόλενσκ και Καλινιγκράντ κ. Κύριλλος, ο Αρχιεπίσκοπος Ίστρα κ. Αρσένιος Επιφανώφ, και ο Επίσκοπος Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ. Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ.
Από την πλευρά της Κυπριακής Εκκλησίας Μόσχα- Σήμερα για την Ρωσία είναι η ημέρα της εορτής του Αγίου και Θαυματουργού Φιλίππου Μητροπολίτη Μόσχας και πάσης Ρωσίας, του οποίου τα ιερά λείψανα επεστράφησαν πριν λίγες μέρες στην εκκλησία της Ρωσίας
από τον Ρώσο Πρόεδρο Ντιμίτρι Μεντβέντεφ.
Έτσι με αφορμή την εορτή του Αγίου Φιλίππου ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και Νέας Ιουστινιανής κ. Χρυσόστομος Β΄, αλλά και λοιποί Αρχιερείς τέλεσαν Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο.
Από το Πατριαρχείο Μόσχας στην Θεία Λειτουργία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Σμόλενσκ και Καλινιγκράντ κ. Κύριλλος, ο Αρχιεπίσκοπος Ίστρα κ. Αρσένιος Επιφανώφ, και ο Επίσκοπος Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ.
Από την πλευρά της Κυπριακής Εκκλησίας συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊας και ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Πυλιώτης, καθώς και κληρικοί του Πατριαρχείου της Μόσχας και της Εκκλησίας της Κύπρου.
Με αφορμή την Θεία Λειτουργία προς τιμήν του Αγίου Φιλίππου, αλλά και την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσόστομου στην Ρωσία, έψαλλε η χορωδία της Ιεράς Μονής Σρετένσκυ στην Μόσχα.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄, αφού χαιρέτησε τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο έκανε λόγο για την σημερινή κοινή Θεία Λειτουργία που αποδεικνύει την ενότητα της Ρωσικής Εκκλησίας με την Εκκλησία της Κύπρου, το οποίο αυτό αποδεικνύεται και από την ζωή πολλών Αγίων η οποία ήταν άρρηκτα συνδεμένη με την Ρωσία όπως τον Άγιο Σπυρίδωνα Επίσκοπο Τρυμιθούντος, τον Επιφάνιο Κύπρου κ.α.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ χαιρέτισε την Αντιπροσωπεία της Κυπριακής Εκκλησίας τονίζοντας πως «Εύχομαι η επίσκεψη σας στην Μόσχα να είναι επιτυχημένη και ευχάριστη», και αμέσως προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο κ. Χρυσόστομο μια εικόνα της Θαυματουργικής εικόνας της Παναγίας του «Βλαντιμίρ».
Στην αντιφώνηση του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος αφού ευχαρίστησε τον Πατριάρχη κ. Αλέξιο Β΄ για την θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε, αναφέρθηκε στην επανειλημμένη υποστήριξη της Ρωσικής Εκκλησίας όσον αφορά την αποκατάσταση της Κύπρου.
Ο κ. Χρυσόστομος ακόμη αναφέρθηκε και στον πρώην Πρόεδρο και νύν Πρωθυπουργό της Ρωσίας κ. Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος στο παρελθόν είχε μιλήσει στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την ανεξαρτησία της Κύπρου.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος για ακόμη μια φορά υπογράμμισε πως «η Ρωσική Εκκλησία και ο Ρωσικός λαός μοιράζεται πάντα τις δυσκολίες των Ορθοδόξων Κυπρίων» συνεχίζοντας «εύχομαι όλα τα ιερά χριστιανικά μνημεία, και όλοι οι ιεροί ναοί στην κατεχόμενη Κύπρο, οι οποίοι βεβηλώνονται και πωλούνται σε πλειστηριασμούς , να επιστραφούν πίσω. Επίσης εύχομαι να αποκατασταθεί η ενότητα, και η Κύπρος να γίνει ενιαίο και αδιαίρετο κράτος».
Αμέσως μετά ο Πατριάρχης κ. Αλέξιος και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χρυσόστομος μετέβησαν στην λάρνακα του Αγίου Φιλίππου, όπου ασπάσθηκαν τα ιερά λείψανα.
Τέλος η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στην Ρωσία είναι η πρώτη μετά την εκλογή του ως προκαθήμενος της Κυπριακής Εκκλησίας. συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊας και ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Πυλιώτης, καθώς και κληρικοί του Πατριαρχείου της Μόσχας και της Εκκλησίας της Κύπρου.
Με αφορμή την Θεία Λειτουργία προς τιμήν του Αγίου Φιλίππου, αλλά και την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσόστομου στην Ρωσία, έψαλλε η χορωδία της Ιεράς Μονής Σρετένσκυ στην Μόσχα.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄, αφού χαιρέτησε τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο έκανε λόγο για την σημερινή κοινή Θεία Λειτουργία που αποδεικνύει την ενότητα της Ρωσικής Εκκλησίας με την Εκκλησία της Κύπρου, το οποίο αυτό αποδεικνύεται και από την ζωή πολλών Αγίων η οποία ήταν άρρηκτα συνδεμένη με την Ρωσία όπως τον Άγιο Σπυρίδωνα Επίσκοπο Τρυμιθούντος, τον Επιφάνιο Κύπρου κ.α.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ χαιρέτισε την Αντιπροσωπεία της Κυπριακής Εκκλησίας τονίζοντας πως «Εύχομαι η επίσκεψη σας στην Μόσχα να είναι επιτυχημένη και ευχάριστη», και αμέσως προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο κ. Χρυσόστομο μια εικόνα της Θαυματουργικής εικόνας της Παναγίας του «Βλαντιμίρ».
Στην αντιφώνηση του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος αφού ευχαρίστησε τον Πατριάρχη κ. Αλέξιο Β΄ για την θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε, αναφέρθηκε στην επανειλημμένη υποστήριξη της Ρωσικής Εκκλησίας όσον αφορά την αποκατάσταση της Κύπρου.
Ο κ. Χρυσόστομος ακόμη αναφέρθηκε και στον πρώην Πρόεδρο και νύν Πρωθυπουργό της Ρωσίας κ. Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος στο παρελθόν είχε μιλήσει στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την ανεξαρτησία της Κύπρου.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος για ακόμη μια φορά υπογράμμισε πως «η Ρωσική Εκκλησία και ο Ρωσικός λαός μοιράζεται πάντα τις δυσκολίες των Ορθοδόξων Κυπρίων» συνεχίζοντας «εύχομαι όλα τα ιερά χριστιανικά μνημεία, και όλοι οι ιεροί ναοί στην κατεχόμενη Κύπρο, οι οποίοι βεβηλώνονται και πωλούνται σε πλειστηριασμούς , να επιστραφούν πίσω. Επίσης εύχομαι να αποκατασταθεί η ενότητα, και η Κύπρος να γίνει ενιαίο και αδιαίρετο κράτος».
Αμέσως μετά ο Πατριάρχης κ. Αλέξιος και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χρυσόστομος μετέβησαν στην λάρνακα του Αγίου Φιλίππου, όπου ασπάσθηκαν τα ιερά λείψανα.
Τέλος η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στην Ρωσία είναι η πρώτη μετά την εκλογή του ως προκαθήμενος της Κυπριακής Εκκλησίας.
από τον Ρώσο Πρόεδρο Ντιμίτρι Μεντβέντεφ.
Έτσι με αφορμή την εορτή του Αγίου Φιλίππου ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και Νέας Ιουστινιανής κ. Χρυσόστομος Β΄, αλλά και λοιποί Αρχιερείς τέλεσαν Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο.
Από το Πατριαρχείο Μόσχας στην Θεία Λειτουργία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Σμόλενσκ και Καλινιγκράντ κ. Κύριλλος, ο Αρχιεπίσκοπος Ίστρα κ. Αρσένιος Επιφανώφ, και ο Επίσκοπος Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ. Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ.
Από την πλευρά της Κυπριακής Εκκλησίας Μόσχα- Σήμερα για την Ρωσία είναι η ημέρα της εορτής του Αγίου και Θαυματουργού Φιλίππου Μητροπολίτη Μόσχας και πάσης Ρωσίας, του οποίου τα ιερά λείψανα επεστράφησαν πριν λίγες μέρες στην εκκλησία της Ρωσίας
από τον Ρώσο Πρόεδρο Ντιμίτρι Μεντβέντεφ.
Έτσι με αφορμή την εορτή του Αγίου Φιλίππου ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου και Νέας Ιουστινιανής κ. Χρυσόστομος Β΄, αλλά και λοιποί Αρχιερείς τέλεσαν Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Κρεμλίνο.
Από το Πατριαρχείο Μόσχας στην Θεία Λειτουργία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Τμήματος των Εξωτερικών Σχέσεων του Πατριαρχείου Μόσχας, Μητροπολίτης Σμόλενσκ και Καλινιγκράντ κ. Κύριλλος, ο Αρχιεπίσκοπος Ίστρα κ. Αρσένιος Επιφανώφ, και ο Επίσκοπος Εγκοριεύσκ Μάρκος Γολοφκώφ.
Από την πλευρά της Κυπριακής Εκκλησίας συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊας και ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Πυλιώτης, καθώς και κληρικοί του Πατριαρχείου της Μόσχας και της Εκκλησίας της Κύπρου.
Με αφορμή την Θεία Λειτουργία προς τιμήν του Αγίου Φιλίππου, αλλά και την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσόστομου στην Ρωσία, έψαλλε η χορωδία της Ιεράς Μονής Σρετένσκυ στην Μόσχα.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄, αφού χαιρέτησε τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο έκανε λόγο για την σημερινή κοινή Θεία Λειτουργία που αποδεικνύει την ενότητα της Ρωσικής Εκκλησίας με την Εκκλησία της Κύπρου, το οποίο αυτό αποδεικνύεται και από την ζωή πολλών Αγίων η οποία ήταν άρρηκτα συνδεμένη με την Ρωσία όπως τον Άγιο Σπυρίδωνα Επίσκοπο Τρυμιθούντος, τον Επιφάνιο Κύπρου κ.α.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ χαιρέτισε την Αντιπροσωπεία της Κυπριακής Εκκλησίας τονίζοντας πως «Εύχομαι η επίσκεψη σας στην Μόσχα να είναι επιτυχημένη και ευχάριστη», και αμέσως προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο κ. Χρυσόστομο μια εικόνα της Θαυματουργικής εικόνας της Παναγίας του «Βλαντιμίρ».
Στην αντιφώνηση του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος αφού ευχαρίστησε τον Πατριάρχη κ. Αλέξιο Β΄ για την θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε, αναφέρθηκε στην επανειλημμένη υποστήριξη της Ρωσικής Εκκλησίας όσον αφορά την αποκατάσταση της Κύπρου.
Ο κ. Χρυσόστομος ακόμη αναφέρθηκε και στον πρώην Πρόεδρο και νύν Πρωθυπουργό της Ρωσίας κ. Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος στο παρελθόν είχε μιλήσει στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την ανεξαρτησία της Κύπρου.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος για ακόμη μια φορά υπογράμμισε πως «η Ρωσική Εκκλησία και ο Ρωσικός λαός μοιράζεται πάντα τις δυσκολίες των Ορθοδόξων Κυπρίων» συνεχίζοντας «εύχομαι όλα τα ιερά χριστιανικά μνημεία, και όλοι οι ιεροί ναοί στην κατεχόμενη Κύπρο, οι οποίοι βεβηλώνονται και πωλούνται σε πλειστηριασμούς , να επιστραφούν πίσω. Επίσης εύχομαι να αποκατασταθεί η ενότητα, και η Κύπρος να γίνει ενιαίο και αδιαίρετο κράτος».
Αμέσως μετά ο Πατριάρχης κ. Αλέξιος και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χρυσόστομος μετέβησαν στην λάρνακα του Αγίου Φιλίππου, όπου ασπάσθηκαν τα ιερά λείψανα.
Τέλος η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στην Ρωσία είναι η πρώτη μετά την εκλογή του ως προκαθήμενος της Κυπριακής Εκκλησίας. συμμετείχαν ο Μητροπολίτης Πάφου κ. Γεώργιος, ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Ταμασού και Ορεινής κ. Ησαϊας και ο Πρωτοσύγκελος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου Αρχιμανδρίτης Ιερώνυμος Πυλιώτης, καθώς και κληρικοί του Πατριαρχείου της Μόσχας και της Εκκλησίας της Κύπρου.
Με αφορμή την Θεία Λειτουργία προς τιμήν του Αγίου Φιλίππου, αλλά και την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσόστομου στην Ρωσία, έψαλλε η χορωδία της Ιεράς Μονής Σρετένσκυ στην Μόσχα.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄, αφού χαιρέτησε τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο έκανε λόγο για την σημερινή κοινή Θεία Λειτουργία που αποδεικνύει την ενότητα της Ρωσικής Εκκλησίας με την Εκκλησία της Κύπρου, το οποίο αυτό αποδεικνύεται και από την ζωή πολλών Αγίων η οποία ήταν άρρηκτα συνδεμένη με την Ρωσία όπως τον Άγιο Σπυρίδωνα Επίσκοπο Τρυμιθούντος, τον Επιφάνιο Κύπρου κ.α.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος Β΄ χαιρέτισε την Αντιπροσωπεία της Κυπριακής Εκκλησίας τονίζοντας πως «Εύχομαι η επίσκεψη σας στην Μόσχα να είναι επιτυχημένη και ευχάριστη», και αμέσως προσέφερε στον Αρχιεπίσκοπο κ. Χρυσόστομο μια εικόνα της Θαυματουργικής εικόνας της Παναγίας του «Βλαντιμίρ».
Στην αντιφώνηση του ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. Χρυσόστομος αφού ευχαρίστησε τον Πατριάρχη κ. Αλέξιο Β΄ για την θερμή υποδοχή που του επεφύλαξε, αναφέρθηκε στην επανειλημμένη υποστήριξη της Ρωσικής Εκκλησίας όσον αφορά την αποκατάσταση της Κύπρου.
Ο κ. Χρυσόστομος ακόμη αναφέρθηκε και στον πρώην Πρόεδρο και νύν Πρωθυπουργό της Ρωσίας κ. Βλαντιμίρ Πούτιν, ο οποίος στο παρελθόν είχε μιλήσει στο Συμβούλιο Ασφαλείας για την ανεξαρτησία της Κύπρου.
Επίσης ο Πατριάρχης Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Αλέξιος για ακόμη μια φορά υπογράμμισε πως «η Ρωσική Εκκλησία και ο Ρωσικός λαός μοιράζεται πάντα τις δυσκολίες των Ορθοδόξων Κυπρίων» συνεχίζοντας «εύχομαι όλα τα ιερά χριστιανικά μνημεία, και όλοι οι ιεροί ναοί στην κατεχόμενη Κύπρο, οι οποίοι βεβηλώνονται και πωλούνται σε πλειστηριασμούς , να επιστραφούν πίσω. Επίσης εύχομαι να αποκατασταθεί η ενότητα, και η Κύπρος να γίνει ενιαίο και αδιαίρετο κράτος».
Αμέσως μετά ο Πατριάρχης κ. Αλέξιος και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Χρυσόστομος μετέβησαν στην λάρνακα του Αγίου Φιλίππου, όπου ασπάσθηκαν τα ιερά λείψανα.
Τέλος η επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου Κύπρου κ. Χρυσοστόμου στην Ρωσία είναι η πρώτη μετά την εκλογή του ως προκαθήμενος της Κυπριακής Εκκλησίας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)