Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2010

Η Καινή Διαθήκη γράφει την αλήθεια:

"Ποιός με διαβεβαιώνει ότι η Καινη διαθήκη γράφει απαραχαρακτη κι ανόθευτη την αλήθεια για τον Χριστό;Τί αποδεικνύει την εγκυρότητα των πληροφοριών της;Αποκλείεται οι συγγραφείς της να περιέλαβαν στις διηγήσεις τους εξωπραγματικά στοιχεία,για να ενισχύσουν την πίστη των συγχρόνων τους και να ισχυροποιήσουν τη θέση της Εκκλησίας;"

Η υπόθεση μοιάζει λογική, αποδεικνύεται όμως απίθανη, αν λάβουμε υπ' όψη ότι:


  • Τα κείμενα της ΚΔ κυκλοφορούν αρχικά και στις περιοχές που διαδραμτίστηκαν τα γεγονότα που ιστορούν και έχουν μεγάλη χρονική εγγύτητα με αυτά.. Γράφονται κατά το 2ο μισό του πρώτου αιώνα(50-100). Η ανακάλυψη κάποιων παπύρων αποδεικνύει ότι το κατά Μάτθον ευαγγέλιο γράφτηκε ακόμα νωρίτερα, 17 χρόνια με την Ανάσταση του Κυρίου.
  • Οι αναγνώστες του ήταν σίγουρα και άνθρωποι που άκουσαν τη διδασκαλία Του και είδαν τα θαυματά του, άρα είχαν προσωπική αντίληψη γι' αυτά. Θα διέκριναν επομένως και την ελάχιστη παραποίηση της αλήθειας με συνέπεια να δυσποστήσουν σ' όλες τις υπόλοιπες αγιογραφικές μαρτυρίες , στο θεσμό της εκκλησίας και φυσικά από το πρόσωπο του Αρχηγού μας.
  • Τα 25 από από τα 27 βιβλία της ΚΔ είναι έργα συγγραφέων που γνωρισαν προσωπικά τον Κύριο.Τον πίστεψαν βαθιά., Τον αγάπησαν δυνατά και Τον ομολόγησαν ενώπιων των εχθρών του, υπογράφωντας οι περισσότεροι την ομολογία τους με το αίμα τους. Θα το έκαναν αν δεν ήταν απόλυτα βέβαια για την αλήθεια που μαρτρούσαν; Ποιος πεθαίνει για κάτι που ξέρει ότι είναι ψέμα;
  • Aρκετά από τα στοιχεία που μας δίνουν για την δράση του Κυρίου επιβεβαιώνονται από εξωχριστιανικές μαρτυρίες, συγχρόνων Του Ιουδαίων και εθνικών ιστορικών
  • Η ειλικρίνεια των συγγραφέων διαφαίνεται και στο ότι δε παραλείπουν να γράψουν για τις αδυναμίες τους, όπως και για τους ελέγχους, που κάποτε δεχόταν από το Διδασκαλό τους.Επίσης τα γεγονότα της Ιερής Ιστορίας δεν τα αναφέρουν όλοι κατά τρόπο πανομοιότυπο , αλλά ό,τι ο καθένας θεωρούσε σημαντικότερο. Αυτό το στοιχεία όπως και οι μικροδιαφορές σε  λεππτομεριακά στοιχεία της διηγησεώς τους , ότι γράφουν μεταξύ τους χωρίς καμία προηγούμενη συννενόηση για παραποίση των στοιχείων.
  • Μεταξύ 2ου & 4ου αιώνα συγγράφονται και κυκλοφορούν κείμενα που συμπληρώνουν κενά των ευαγγελικών διηγήσεων με πληροφορίες ανακριβείς ή και ψευδείς. Οι συγγραφείς τους αιρετικοί κατά κανόνα, για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των αναγνωστ'ων χρησιμοποιούν το όνομα κάποιου μαθητή του Κυρίου.Έτσι προέκυψαν από τα λεγόμενα τα απόκρυφα ή ψευδεπίγραφα Ευαγγέλια. Η Εκκλησία τα απέκλεισε από τις πηγές της διδασκαλίας της, διότι φυσικά δεν ήθελε να στηριχθεί σε ψευδείς μαρτυρίες

4 σχόλια:

Suspect είπε...

σωστος

Apokalipsis999 είπε...

Εδώ αναφέρεις σοβαρότατα λάθη! Δεν ξέρω από που αντέγραψες αλλά χρειάζεται διόρθωση το κείμενο!:

Τα 25 από από τα 27 βιβλία της ΚΔ είναι έργα συγγραφέων που γνωρισαν προσωπικά τον Κύριο.
Λάθος! Ο Λουκάς (μαθητής του Παύλου) δεν τον γνώρισε προσωπικώς τον Κύριο! Ούτε καν ο ίδιος ο Παύλος! Ο δε, Μάρκος, μαθητής του Πέτρου, εικάζεται πως εξυπηρέτησε τους μαθητές με τον Χριστό στο Μυστικό Δείπνο, αλλά χωρίς να έχουμε περισσότερα στοιχεία για το αν είχε σχέση με τον Χριστό!

Η ανακάλυψη κάποιων παπύρων αποδεικνύει ότι το κατά Μάτθον ευαγγέλιο γράφτηκε ακόμα νωρίτερα, 17 χρόνια με την Ανάσταση του Κυρίου.
Το κατά Ματθαίον γράφτηκε γύρω στο 66 μΧ! Ενώ του Μάρκου γύρω στο 60 μΧ και είναι το πρώτο που γράφτηκε!

Οι αναγνώστες του ήταν σίγουρα και άνθρωποι που άκουσαν τη διδασκαλία Του και είδαν τα θαυματά του, άρα είχαν προσωπική αντίληψη γι' αυτά.
Όχι! Διότι τα πρώτα ευαγγέλια τα διάβασαν άνθρωποι που ζούσαν πολύ μακριά πό την Ιουδαία! Μιας και γι' αυτούς αρχικά γράφτηκαν τα ευαγγέλια!

Η ειλικρίνεια των συγγραφέων διαφαίνεται και στο ότι δε παραλείπουν να γράψουν για τις αδυναμίες τους, όπως και για τους ελέγχους, που κάποτε δεχόταν από το Διδασκαλό τους Οι δύο ευαγγελιστές Μάρκος και Λουκάς, δεν ήταν καν μαθητές του Χριστού!
Για ποιές αδυναμίες τους λοιπόν αναφέρεσαι, αφού καν δεν υπάρχουν στη διήγηση!!!

Θεολογικώς λοιπόν είναι μη παραδεκτή η ανάρτηση και δυστυχώς φίλε μου παραπληροφορεί, παρά τις καλές σου προθέσεις.

Ἀχιλλεῦς είπε...

Το μονο που έχω να πω ειναι για τις πηγές μονο:
Η το «Προς τη νικην ειναι» ή η «Δράσις»

Apokalipsis999 είπε...

Δυστυχώς Θεόδωρε, και τα δύο έντυπα που αναφέρεις έχουν δεχτεί πολλάκις τα πυρά από Θεολόγους αλλά και πολλών ιερέων και επισκόπων για τις εξόφθαλμες ανακρίβειές τους!

Σε βαθμό μάλιστα που ζήτησαν επισήμως συγγνώμη για κάποιες από αυτές! (Αυτό όμως δεν θα το βρεις στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ μιας και για λόγους «διπλωματικούς» κρατήθηκε μακριά από τη δημοσιότητα!)

Βέβαια, δεν περιμένω από σένα να γνωρίζεις τέτοια εξειδικευμένα θέματα. Και στη θεολογική Σχολή να περάσεις δεν είναι από τα πρώτα που μαθαίνει κανείς...